„Inwestycja w przyszłość bez ryzyka” – język niemiecki
W czasie od 24 marca do 26 maja odbywały się zajęcia unijne z projektu „Inwestycja w przyszłość bez ryzyka” z języka niemieckiego.
Celem zajęć było wyrównanie opanowania materiału z zakresu wymagań podstawowych dla klas III gimnazjum oraz ćwiczenie zadań pod kątem przygotowania do egzaminu gimnazjalnego.
Na zajęciach rozwiązywano m.in. zestawy zadań egzaminacyjnych, zawierające i sprawdzające wiedzę na poziomie podstawowym, umożliwiające ćwiczenie rozumienia tekstu słuchanego i czytanego, ćwiczenie posługiwania się słownictwem stosowanym w różnych sytuacjach życiowych oraz ćwiczenie konstrukcji gramatycznych. Uczniowie pisali także CV po niemiecku i odgrywali scenki typu „Przychodzi pracobiorca do pracodawcy” Treści nauczania oparte były na podstawie programowej i zawierały się w następujących obszarach:
- człowiek (np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, uczucia i emocje, zainteresowania);
- dom (np. miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia);
- szkoła (np. przedmioty nauczania, życie szkoły);
- praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności, miejsce pracy);
- życie rodzinne i towarzyskie (np. członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego);
- żywienie (np. artykuły spożywcze, posiłki, lokale gastronomiczne);
- zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie i kupowanie, korzystanie z usług);
- podróżowanie i turystyka (np. środki transportu, orientacja w terenie, informacja turystyczna, zwiedzanie);
- kultura (np. dziedziny kultury, uczestnictwo w kulturze);
- sport (np. popularne dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, imprezy sportowe);
- zdrowie (np. samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie);
- technika (np. korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych);
- świat przyrody (np. pogoda, rośliny i zwierzęta, krajobraz);
- elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym
Zajęcia rozpoczęły się testem diagnostycznym badającym umiejętności uczniów, a zakończyły testem końcowym sprawdzającym przyrost wiedzy i umiejętności.