„Zdrowo jem, więcej wiem”
Ogólnopolski projekt „Zdrowo jem, więcej wiem” opracowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska, realizowany jest w naszej szkole w bieżącym roku szkolnym przez klasę 1a. Powstał w trosce o zdrowie młodego pokolenia, w odpowiedzi na coraz większy problem, jakim jest nadwaga i otyłość pojawiające się już wśród dzieci w wieku przedszkolnym.
Cele projektu:
- wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych
- uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości
- podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej
- kształcenie rodziców jako osób, od których zależy całokształt stylu życia rodziny i przekonanie ich, że warto zadbać o zdrowe odżywianie i regularną aktywność fizyczną.
Cały projekt podzielony był na trzy sezony – jesienny, zimowy i wiosenny. Każdy z tych etapów zbudowany był wokół tematu przewodniego, stanowił logiczną całość i był oparty na podobnej strukturze, której stałe elementy to: zajęcia lekcyjne, konkursy, promocja zdobytej wiedzy i Forum dla Rodziców. Do wszystkich lekcji opracowane były szczegółowe scenariusze i potrzebne na zajęcia pomoce dydaktyczne – plansze, modele, prezentacje – większość do pobrania ze strony projektu, tak aby w Podczas zajęć, prelekcji, wystaw i konkursów uczniowie zdobyli wiele nowych wiadomości, którymi dzielili się ze swoimi kolegami i koleżankami w szkole. Wykonali piramidę żywieniową i kolorowe prace przedstawiające ich ulubione owoce. Plakaty zostały zaprezentowane w formie wystawy dla wszystkich uczniów i wzbudziły duże zainteresowanie. Uczniowie biorący udział w projekcie, chętnie opowiadali o zadaniach, które wykonywali , dzielili się z innymi zdobytą wiedzą. Wszystkie działania uczniów oraz artykuły na temat zdrowego stylu życia publikowane były na stronie internetowej szkoły w zakładce Programy Zdrowo jem, więcej wiem.
Całoroczna praca w ramach projektu wymagała zastosowania atrakcyjnych form i metod, ale przyniosła oczekiwane efekty:
- obserwujemy u dzieci postawy prozdrowotne, wdrażanie w codzienne życie zasad zdrowego odżywiania
- uczniowie prezentują duży zasób wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych
- widzą związek pomiędzy żywieniem i aktywnością fizyczną a występowaniem wielu chorób i dysfunkcji organizmu
- rodzice mają świadomość, że są najważniejszymi osobami, od których zależy całokształt stylu życia rodziny, że warto zadbać o zdrowe odżywianie i regularną aktywność fizyczną. Jak największym stopniu ułatwić nauczycielom realizację projektu.
Nasza klasa zdobyła 1204,33 pkt. i zajęła 39 miejsce.
Gratulujemy wysokiego wyniku !