TYDZIEŃ KOLORÓW
W minionym tygodniu w naszym Gimnazjum zorganizowano Tydzień Kolorów. Impreza odzwierciedlała wybrane kierunki działalności szkoły, które ochoczo prezentowano zaproszonym uczniom lokalnych szkół podstawowych. Każdy dzień tygodnia wyróżniał się innym hasłem przewodnim, a dekoracje szkoły i stroje uczniów przybierały nowy kolor. Podjęte działania były źródłem miłej i przyjaznej atmosfery, a dobór barw niczym talizman wpływał na trud szkolnych zmagań gimnazjalistów. Wzbudzał ciekawość zaproszonych gości.
Siedmiodniową akcję rozpoczął Dzień Niebieski pod hasłem „Bezpieczna Szkoła”. Tego dnia gimnazjaliści wraz z uczniami Szkoły Podstawowej nr 2 i Szkoły Podstawowej nr 9 przypomnieli sobie zasady bezpiecznego zachowania i asertywnej postawy wobec nałogów i używek. Młodzież uczestniczyła w pogadance z przedstawicielami policji z Wydziału Prewencji oraz pracownikami Straży Miejskiej. Zgodnie z obowiązującym tego dnia kolorem udekorowano odpowiednio korytarze, szczególnie wymowna była wystawa plakatów o tematyce antynikotynowej i antynarkotykowej. Uczestników imprezy obdarowano pamiątkowymi znaczkami z symbolicznym logo.
We wtorek zaaranżowano Dzień Zielony, a postawę proekologiczną kształtowano wspólnie z uczniami Szkoły Podstawowej nr 16. W pracowni biologicznej przeprowadzono ćwiczenia
w mikroskopowaniu, które szczegółowo zdradzały budowę wnętrza roślin. Samodzielnie wykonane preparaty mikroskopowe, projekcja filmu i wspólne doświadczenia rozwijały zainteresowania biologiczne uczniów. Zielona wystawa prac, konkursy: „Zmagania młodych ekologów”, „Najbardziej zielony uczeń” pokazały, że ekologia choć ważna i pożyteczna, jest okazją do gry i zabawy w zielone. Przekąski w tym kolorze smakowały wszystkim bez wyjątku.
Wyrazisty kolor Dnia Czerwonego nawiązywał do edukacji przeciwpożarowej i skupił uwagę uczniów Szkoły Podstawowej nr 2. Na wstępie odbyła się tematyczna pogadanka, którą prowadził kpt. Andrzej Śmiejkowski. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się pokaz sprzętu Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 2 w Inowrocławiu, której prezentacji dokonał kpt. Krzysztof Ferensztajn. Można było szczegółowo obejrzeć ciężki samochód gaśniczy GCBA 8/50 oraz podnośnik hydrauliczny SHD 25. Zorganizowano także zawody strażackie, ćwiczenia sprawnościowe w przeciąganiu liny, rysowanie wozu strażackiego, oklejanie kasków. Przygotowany program służył ochronie przeciwpożarowej oraz zdradzał predyspozycje uczniów do profesji strażaka.
„Świat bez granic” to motto Dnia Żółtego, którego promowano naukę języków obcych. Uczniowie podstawówki mogli wziąć udział w pokazowej lekcji języka angielskiego w nowocześnie wyposażonej pracowni językowej. W auli szkolnej uczniów czekała niespodzianka w postaci kiermaszu związanego tematycznie z krajami, których języków uczą się gimnazjaliści. Swoje miejsce znalazło stoisko z literaturą polską i światową. Źródłem dobrej zabawy było śpiewanie piosenki „Panie Janie” w języku angielskim, niemieckim, francuskim i rosyjskim. Działania tego dnia podkreśliły pasje lingwistyczne młodzieży, ale co ważne – troskę o poprawność języka ojczystego
i zainteresowanie polskimi dziełami literackimi.
Ostatnią imprezą tygodnia był Dzień Biały, kiedy ponownie podjęto tematykę o zdrowiu. Tym razem zachęcano do zdrowego stylu życia poprzez promocję sportu i odpowiedniego odżywiania. W auli szkolnej przygotowano pogadankę o zdrowej i zbilansowanej diecie. Szczególnym akcentem tego dnia były Urodziny Mleka, które zorganizowano w ramach ogólnopolskiego programu „Mam Kota Na Punkcie Mleka”. Podkreślano walory smakowe i odżywcze mleka oraz jego przetworów. Gromkie brawo i symboliczny toast na cześć mleka potwierdziły upodobania smakowe młodzieży, które z pewnością nie pójdą w zapomnienie. Nie zabrakło mlecznej degustacji, ale także iście wykwintnej owocowo-warzywnej uczty. Nikt nie stronił od zdrowego jedzenia.
W Tygodniu Kolorów przeprowadzono szereg zajęć edukacyjnych i wychowawczych, a ich niecodzienny profil i atmosfera spodobały się uczniom, którzy chętnie w nich uczestniczyli i systematycznie zmieniali kolor swojej odzieży. Szerzono wiedzę, pokazano jak żyć bezpiecznie i w zgodzie z naturą. Udzielano rad w zapobieganiu chorobom i nałogom, a wzór zdrowego odżywiania znalazł wielu zwolenników. Tematyka zajęć oddała dbałość o wszechstronny rozwój młodego pokolenia.