Inwestycja w przyszłość bez ryzyka – zajęcia z języka niemieckiego
W pierwszym semestrze roku szkolnego 2014-15 odbyło się 30 godzin zajęć unijnych z projektu „Inwestycja w przyszłość bez ryzyka” z języka niemieckiego. Celem zajęć było wyrównanie opanowania materiału z zakresu wymagań podstawowych dla klas II gimnazjum oraz ćwiczenie zadań pod kątem przygotowania do egzaminu gimnazjalnego.
Zajęcia rozpoczęły się testem diagnostycznym badającym wiedzę i umiejętności uczniów. Na kolejnych zajęciach rozwiązywano testy sprawdzające wiedzę na poziomie podstawowym, rywalizowano w konkursach na najlepszego ucznia danych zajęć, ćwiczono posługiwanie się słownictwem poprzez rozwiązywanie quizów i rebusów słownych. Podczas lekcji ćwiczone były również konstrukcje gramatyczne. Odbyły się także zajęcia dotyczące równości płci, na których uczniowie nie bez emocji dyskutowali na temat równości kobiet i mężczyzn, równych szans obu płci na funkcjonowanie w społeczeństwie, czy na zrobienie kariery.
Treści nauczania oparte były na podstawie programowej i zawierały się w następujących obszarach:
- człowiek (np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, uczucia i emocje, zainteresowania);
- dom (np. miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia);
- szkoła (np. przedmioty nauczania, życie szkoły);
- praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności, miejsce pracy);
- życie rodzinne i towarzyskie (np. członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego);
- żywienie (np. artykuły spożywcze, posiłki, lokale gastronomiczne);
- zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie i kupowanie, korzystanie z usług);
- podróżowanie i turystyka (np. środki transportu, orientacja w terenie, informacja turystyczna, zwiedzanie);
- kultura (np. dziedziny kultury, uczestnictwo w kulturze);
- sport (np. popularne dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, imprezy sportowe);
- zdrowie (np. samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie);
- technika (np. korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych);
- świat przyrody (np. pogoda, rośliny i zwierzęta, krajobraz);
- elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym
Kolejne 30 godzin zajęć odbędzie się w II semestrze roku szkolnego 2014-15.