2015-06-18 „Inwestycja w przyszłość bez ryzyka” – język niemiecki
Zakończyły się zajęcia w ramach unijnego projektu „Inwestycja w przyszłość bez ryzyka” z języka niemieckiego. W drugim semestrze roku szkolnego 2014-15 odbyło się 30 godzin zajęć. Ich celem było wyrównanie opanowania materiału z zakresu wymagań podstawowych dla klas II gimnazjum oraz ćwiczenie zadań pod kątem przygotowania do egzaminu gimnazjalnego.
Zajęcia zakończyły się testem końcowym, który pokazał przyrost wiedzy w stosunku do przeprowadzonego na początku zajęć testu diagnostycznego badającego wiedzę i umiejętności uczniów przed przystąpieniem do projektu. Na zajęciach rozwiązywano testy sprawdzające wiedzę na poziomie podstawowym, rywalizowano w konkursach na najlepszego ucznia dnia, poprzez rozwiązywanie quizów i rebusów słownych ćwiczono posługiwanie się słownictwem. Ćwiczono również gramatykę.
Ponadto podobnie jak w I semestrze odbyły się zajęcia poświęcone równości płci w Unii Europejskiej. Tematy poszczególnych zajęć oparte były na podstawie programowej i dotyczyły takich obszarów życia jak:
- człowiek (np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, uczucia i emocje, zainteresowania);
- dom (np. miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia);
- szkoła (np. przedmioty nauczania, życie szkoły);
- praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności, miejsce pracy);
- życie rodzinne i towarzyskie (np. członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego);
- żywienie (np. artykuły spożywcze, posiłki, lokale gastronomiczne);
- zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie i kupowanie, korzystanie z usług);
- podróżowanie i turystyka (np. środki transportu, orientacja w terenie, informacja turystyczna, zwiedzanie);
- kultura (np. dziedziny kultury, uczestnictwo w kulturze);
- sport (np. popularne dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, imprezy sportowe);
- zdrowie (np. samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie);
- technika (np. korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych);
- świat przyrody (np. pogoda, rośliny i zwierzęta, krajobraz);
- elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym